Serijska proizvodnja "punta" obustavljena je krajem decembra, ali se u kompaniji "Fijat automobili Srbija" intenzivno rekonstruišu skoro svi pogoni za instaliranje nove opreme, koja će već na proleće početi da pristiže iz Japana, ali i iz drugih evropskih država. U toku ove godine Italijani će u opremanje ove fabrile uložiti 400 miliona evra. Radovi su trenutno intenzivirani u pogonu "Preseraj", gde će uskoro stići dve linije novih presa, na kojima će u prvoj fazi moći da se proizvode delovi (otpresci) za proizvodnju 130.000 automobila godišnje. Reč je o opremi koja će stići iz Japana, i to iz firme koja proizvodi prese za "tojotu". Intenzivno se radi i na opremanju lakirnice. Iako je bila potpuno uništena u NATO bombardovanju, ovaj značajan pogon opremljen je za kvalitetnu proizvodnju, ali manjih serija automobila. Zbog toga će u lakirnici biti instalirana nova linija vredna oko sto miliona evra, koja će imati propusnu moć veću od 200.000 vozila godišnja.
Serijska proizvodnja "punta" obustavljena je krajem decembra, ali se u kompaniji "Fijat automobili Srbija" intenzivno rekonstruišu skoro svi pogoni za instaliranje nove opreme, koja će već na proleće početi da pristiže iz Japana, ali i iz drugih evropskih država.
U toku ove godine Italijani će u opremanje ove fabrile uložiti 400 miliona evra.
Radovi su trenutno intenzivirani u pogonu "Preseraj", gde će uskoro stići dve linije novih presa, na kojima će u prvoj fazi moći da se proizvode delovi (otpresci) za proizvodnju 130.000 automobila godišnje. Reč je o opremi, kako su "Novosti" već pisale, koja će stići iz Japana, i to iz firme koja proizvodi prese za "tojotu". Intenzivno se radi i na opremanju lakirnice. Iako je bila potpuno uništena u NATO bombardovanju, ovaj značajan pogon opremljen je za kvalitetnu proizvodnju, ali manjih serija automobila. Zbog toga će u lakirnici biti instalirana nova linija vredna oko sto miliona evra, koja će imati propusnu moć veću od 200.000 vozila godišnja.
Trenutno se privodi kraju i rekonstrukcija 11 postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, a čiste se i lokacije zagađene mineralnim uljem. "Fijatovi" stručnjaci insistiraju da prostor fabrike dobije oznaku - "zeleno i ekološki čisto".
Inače, pripreme za početak proizvodnje novog modela automobila u kompaniji "Fijat automobili Srbija" u Kragujevcu, čije bi test vozilo trebalo da bude proizvedeno krajem ove godine, trenutno se obavljaju u svim proizvodnim pogonima fabrike, a završetak kompletne rekonstrukcije pogona predviđen je za proleće.
Generalni direktor "Fijat automobili Srbija" Đovani de Filipis ranije je za Tanjug izjavio da će u Kragujevcu prvo test vozilo novog modela "Fijata" biti proizvedeno do kraja 2011. godine, a ta fabrika će, prema njegovim rečima, biti jedan od najbolje opremljenih "Fijatovih" proizvodnih pogona.
Novi model automobila, koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu, praviće se u dve verzije - sa pet i sedam sedišta, a automobil će se izvoziti na svetsko tržište i biće prilagođen svim potrebama korisnika.
"Punto klasik" će se i dalje proizvoditi i njegova proizvodnja će se nastaviti još nekoliko godina, jer se pokazao kao dobar u našim uslovima eksploatacije.
Energana
Kompanija "Fijat automobili Srbija" privela je kraju izgradnju energane koja će snabdevati kompletnu fabriku energentima. Investicija je vredna oko 70 miliona evra, a nova energana bi mogla da snabdeva grad od oko 400.000 stanovnika. Na tom prostoru će se nalaziti i nova trafo-stanica od sto kilovata, kao i nove kompresorske stanice.